Üzletszabályzat
ÜZLETSZABÁLYZAT
A webshopot a Tar Csavar-Csapágy Kft. működteti.
Székhely: 9600 Sárvár, Batthyány u. 51.
Képviselő neve: Tar Ferenc
Telefonszám: 0695-521-146
A webáruház és ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: munkanapokon 8:00 – 16:00 között
Email: info@szerszamtar.hu
Számlaszám: K&H bank: IBAN HU78 10200689-47611052-00000000
Adószám: 11306908-2-18
Cégjegyzékszám: 18-09-101671 (kiállító: Vas Megyei Cégbíróság)
1. Regisztráció
A vásárláshoz regisztráció szükséges, ahol a következő adatokat kell megadni.
1. A felhasználó típusa: Magánszemély/Cég
2. Név/Cégnév megadása
3. Jelszó megadása
4. Cég esetén adószám
5. Telefonszám
6. Szállítási és számlázási cím
A regisztráció során az ügyfél kijelenti, hogy a jelen Üzletszabályzat feltételeit megismerte és elfogadja.
A regisztráció során csak valós, megfelelő formátumú adatok adhatóak meg. Amennyiben valaki a regisztráció során valótlannak tűnő adatokat ad meg, úgy azt a regisztrációt - egyszeri e-mailben történő kapcsolatfelvétel után - a Tar Csavar Csapágy Kft. jogosult törölni. A megadott adatokat a regisztráció után bármikor módosíthatja a Felhasználói fiókjában.
Jelen szerződés a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba és a megrendelés teljesülésével zárul le. A jóváhagyás a megrendelést visszaigazoló e-mail megérkezésével történik meg. A felek között elektronikus úton megkötött szerződés írásban kötött szerződésnek minősül. A megkötött szerződéseket (visszaigazolásokat) archiváljuk min. 3 évi archiváljuk, ezek utólag hozzáférhetőek lesznek.
2. Vásárlás
A vásárlás csak bejelentkezés után lehetséges. A Tar Csavar-Csapágy Kft. webáruházában a vásárlás csak visszaigazolás után lép érvénybe! A Webáruházban történő vásárlások során megkötésre kerülő szerződések nyelve a magyar.
A vásárlás menete:
1. Tegye a kiválasztott terméket a kosárba.
2. A Kosárra kattintva megtekintheti, milyen termékeket választott, és innét tovább léphet a vásárlás folyamatában, vagy vissza, hogy még terméket válasszon.
3. A következő lépésben rendszerünk tájékoztatja Önt, hogy a kívánt termék van e raktáron vagy sem.
4. Adja meg a kért adatokat: szállítási mód, -cím, fizetési mód, szállítási cím. Beírhatja megjegyzését illetve saját referencia számát is, amit mi így majd feltűntetünk a számlán, illetve szállító levélen.
5. A következő lépésben kiválaszthatja, hogy rendelést vagy ajánlatkérést szeretne feladni.
6. Fizetési mód kiválasztása
7. Választható rendelés vagy ajánlatkérés
8. Rendelés vagy ajánlatkérés megerősítése
3. Termékválasztás
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló rá tud kattintani a kiválasztott termékre, amelyet vásárlási szándéka esetén a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyez. A mennyiség megadásával a termékből akár több is vásárolható. A termékeknél fel van tűntetve a Csomag egység. Ha nincs megjelenített adat, akkor a termék egyesével is megvehető. Ha a terméknek van csomagolási egysége, akkor Ön nem tud attól eltérő darabszámot vásárolni, ezt a rendszer automatikusan kijavítja a kosárba helyezéskor. Itt felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy nem áll módunkban csomag egységet megbontani! A vásárlás végén ebben a kosárban egy összeállítást talál a kiválasztott termékekről, a számla végösszegéről és a szállítási költségekről. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a végösszeget. A webshopban szereplő termékfotók részben csak illusztrációk, értük felelősséget nem vállalunk.
4. A rendelés/ajánlatkérés elküldése
Ha kiválasztotta a termékeket, akkor azok automatikusan a kosárba kerülnek. A kosárban megtekintheti a már kiválasztott termékeit, és annak árait. Ha nem kíván további terméket a kosárba rakni egyszerűen kattintson a "Tovább" gombra. Ezt követően kap egy visszaigazolást arról, hogy a megrendelni kívánt termék van e raktáron, vagy sem. Itt szeretnénk felhívni vevőink figyelmét, ha a a termék nincs raktáron Ön nem tudja megrendelni a terméket, csak ajánlatot kérni arra. Ajánlatkérés esetében nem tudjuk garantálni a megjelenő árat és a rövid szállítási határidőt. Ha ezt a feltételt Ön nem szeretné vállalni, akkor itt még visszaléphet és törölheti a terméket kosarából. Ha mindent rendben talált kérjük válassza ki az Önnek megfelelő szállítási/számlázási címet, szállítási és fizetési módot, valamint megadhatja egyedi megrendelési számát, melyet későbbi számláján és szállító levelén feltűntetünk, és megjegyzését is beírhatja. A végleges rendelés/ajánlatkérés előtt még lehetősége van áttekinteni megadott adatait.
Rendelés/ajánlatkérés befejezése előtt kérjük, olvassa el figyelmesen ezt a dokumentumot, melyet a megrendelés elküldésével elfogad. A megrendelés elküldése és beérkezte után, e-mailben igazoljuk vissza megrendelést/ajánlatkérését, majd feldolgozás után tájékoztatjuk az áru várható megérkezési dátumáról, vagy elküldjük ajánlatunkat.
5. Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az feltűntetett árak bruttó árak, tehát tartalmazzák a 27% Áfa-t, de nem tartalmazzák a szállítási költséget. Az árak mindig darabárak, nem a csomag egységre vonatkoznak! Amennyiben a webáruházban hiba, vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhívjuk figyelmét, ha a termék nincs raktáron, akkor az eladási árat nem tudjuk garantálni. Ezért csak árajánlat kérésre van lehetőség. Az árajánlat kiküldése után a vevőnek lehetősége van elutasítani, vagy elfogadni azt. Ha elutasítja, akkor nem minősül megrendelésnek. Ha elfogadja, akkor az automatikusan megrendelésnek minősül, és mi ekkor garantáljuk az ajánlatban feltűntetett árat.
6. A rendelések/ajánlatkérések feldolgozása
A rendelések 1-2 munkanapon belül feldolgozásra és visszaigazolásra kerülnek. Az ajánlatkérések 1-4 munkanapon belül.
7. Visszaigazolás
Minden rendelésről/ajánlatkérésről 48 órán belül e-mailes visszaigazolást küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés/ajánlatkérés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés/ajánlatkérés beérkezéséről és később egyet a visszaigazolásról. Bővebb információért hívja ügyfélszolgálatunkat.
8. Fizetési módok
Fizetés előre utalással
Ha az áruházunkban kiválasztott termék összegét előre utalással kívánja kiegyenlíteni, akkor a rendelés visszaigazolásával együtt küldünk a megadott email címre egy előlegbekérőt. Az ott megadott számlaszámra kell elutalni a fizetendő összeget. Bankszámla: 10200689-47611052-00000000. Miután az összeg beérkezik cégünkhöz, feladjuk a csomagot, mely tartalmazza az előleg- és a végszámlát is.
Itt hívjuk fel figyelmét, ha az előlegbekérőben szereplő fizetési határidőt túllépi, akkor a félre tett terméket nem áll módunkban tovább fenntartani, tehát a szállítást nem garantáljuk!
Fizetés utánvétellel
Ha az áruházunkban kiválasztott termék összegét a szállításkor kívánja kiegyenlíteni, akkor a fizetési mód kiválasztása és a rendelés megerősítése után Ön visszaigazolást kap e-mailben a rendelés adataival.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben a személyes átvételt és az utánvétes fizetési módot választotta, a helyszínen már nem áll módjában kártyával fizetni!
Fizetés banki átutalással
Webáruházunkban csak arra jogosult ügyfeleink fizethetnek a szállítás után banki átutalással.
A fizetendő összeget cégünk 10200689-47611052 számú bankszámlájára kérjük átutalni.
Kérjük, hogy banki utalását a megrendeléskor vállalt időn belül teljesítse. A díjat akkor tekintjük megfizetettnek, ha az bankszámlánkon jóváírásra kerül.
SWIFT: OKHBHUHB
IBAN: HU78 10200689 47611052 00000000
9. Szállítás
A küldemények kézbesítése futárszolgálattal vagy saját céges szállítási kapacitásunkkal történik. A szállítás időpontját megtekintheti a visszaigazoló e-mailben. A felmerülő kérdésekkel kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Kiszállítási határidő: a kosárba helyezett termék esetében a megrendelés rögzítése során zöld pipával jelzett ikon mutatja a raktáron lévő termékeket, ebben az esetben a szállítási határidő 2-3 munkanap, ha az adott termék nincs készleten a piros ikonnal jelzett termék esetében a szállítási határidő várhatóan 1-2 hét, melynek pontos időpontjáról a megrendelés visszaigazolásban adunk tájékoztatást.
Személyes átvétel
A megrendelt áruk személyes átvételére bármely üzletünkben lehetőség van. A megrendelés lépéseiben kiválaszthatja, melyik üzletünkben kívánja átvenni a megrendelt árut.
SÁRVÁR
Cím: 9600 Sárvár, Batthyány u. 51.
Telefon/fax.: 95/322-270, 95/520-076
Nyitva tartás:Hétfő - Péntek: 8.00-17.00, Szombat: 8.00 - 12.00
SZOMBATHELY
Cím: 9700 Szombathely, Farkas K. út 46.
Telefon/fax.: 94/505-921, 94/505-922
Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 7.30-16.30, Szombat: 7.30 - 12.00
PÁPA
Cím: 8500 Pápa, Veszprémi út 48.
Telefon/fax.: 89/317-333
Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 7.00-17.00, Szombat: 8.00-12.00
GYŐR
Cím: 9023 Győr Szövő u. 12.
Telefon/fax.: 96/436-482, 96/415-547
Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 8.00-16.00, Szombat: zárva
A megrendelés leadása után e-mailban értesítjük a vásárlót, hogy mely időponttól veheti át a termékeket a kiválasztott üzletben (szállítás időpontja). A megrendelt árut az értesítéstől számított 14 napig tartjuk fenn, amennyiben eddig az időpontig a vásárló nem jelentkezik a megrendelt termékekért, ezt a vásárlástól való elállásnak tekintjük, és megrendelését töröljük.
Szállítási feltételek Magyarország területén
Szállítási díjak:
Bruttó 50.000 Ft összesített rendelési érték alatti kiszállítás díja 1.500 Ft
Bruttó 50.000 Ft összesített rendelési érték fölötti kiszállítás díja ingyenes
A táblázatban szereplő értékhatárok és díjak az ÁFA-t tartalmazzák.
Kérjük, minden esetben tüntesse fel a megrendelésnél a megjegyzés rovatban, ha a megadott szállítási időpontokban csak korlátozottan érhető el a megadott szállítási címen!
Egyes termékeknél a fenti szállítási költséget nem tudjuk garantálni. Ezt a termék leírásánál feltüntettük, és a visszaigazolás során tájékoztatjuk az egyedi szállítási költségekről.
10. A szállítástól való elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
11. A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.
12. Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A fogyasztó (továbbiakban megrendelő) a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az átvétel napjának tekinthető:
- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvétele
- több tételből vagy darabból álló termék esetén, az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak az időpontja
- a fogyasztó vagy általa megjelölt, fuvarozótól eltérő, harmadik személy általi átvételének napját kell tekinteni.
A vásárló elállási jogát az elállási nyilatkozat https://www.szerszamtar.hu/userfiles/files/elallasi%20nyilatkozat.pdf kitöltésével alkalmazhatja, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni. A webáruházunk, mint értékesítő, köteles a megrendelő számára a termék árát és a kiszállítási díjat a vásárló részére visszatéríteni, azonban a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja az ebből adódó többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni. A vételár visszatérítési módjait a megrendelővel egyeztetjük.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelő az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza! A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014 (II.26) Kormányrendelet szövegét letöltheti itt, vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.
Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. Az ügyfél elállási nyilatkozatát az Üzletszabályzatban és a Kapcsolat alatt feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen, illetve az Ügyfélszolgálaton keresztül közölheti a szolgáltatóval.
Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát:
- olyan termék értékesítése esetében, amely az ügyfél személyéhez kötött, illetve amelyet az ügyfél utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottunk elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, valamint,
- a jogszabályok által meghatározott további esetekben.
- ha nem minősül fogyasztónak az új Ptk. szerint.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Fogyasztó és Vállalkozás esetében eltér az Elállás joga.
Vállalkozásnak [8:1. § (1) bekezdés 4. pont] a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy minősül.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, cégeket nem. A Ptk. 8:1. § 3. pontja szerint fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, cégeket nem illet meg az elállási jog.
13. Kellékszavatosság / Termékszavatosság
a.) Kellékszavatosság (rejtett anyag, vagy gyártási hiba esetén történő igényérvényesítés)
A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:
• két (2) éven belüli vásárlás
• a szerződéskötés bizonyítása (például: blokk, nyugta, netes rendelést visszaigazoló levél, stb) megléte
A kellékszavatossági igény elutasítható:
1. A kellékszavatossági idő lejártával (2 év)
2. Nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák miatt
A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) részletezi. Ennek értelmében a kellékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:
1.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a termékkel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze üzletünkben. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni, a késedelmes igénybejelentésből eredő kárért cégünk nem felel. A hibás / meghibásodott / kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a forgalmazó nem köteles megtéríteni.
2.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja (pl.: szakvélemény által), hogy a meghibásodás oka már eladáskor (gyártáskor) benne volt a termékben.
b.) Termékszavatosság
A vásárolt termék hibája esetén a vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A vásárló termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatossági igény a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével a vásárló e jogosultságát elveszti.
A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval illetve cégünkkel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
14. Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
15. Egyebek
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Üzletszabályzat feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.
16. Panaszkezelés helye, módja
A Vásárló a termékkel vagy a Tar Csavar Csapágy Kft tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait (panaszait) az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési Cím:
Tar Csavar Csapágy Kft.
9600 Sárvár, Batthyány u.51.
Telefonon: 06 95 / 521-146
E-mail címen: info@szerszamtar.hu
Amennyiben a Tar Csavar Csapágy Kft és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
a. Békéltető testület, ODR eljárásának kezdeményezése:
A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszának elutasítása esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseinek megfelelően a Békéltető Testület https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvita rendezése érdekében, cégünket a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül. Az egyszerűbb és a gyorsabb ügyintézés érdekében javasolt a Békéltető Testület megjelölése eljáró hatóságként.
b. Eljárás indítása Járási Hivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél:
A fenti hivatalok fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetőek fel érdemben. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése.
Cím: Lásd a járási hivataloknál: https://jarasinfo.gov.hu/
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
*Jelen üzletszabályzat 2015.05.12-től visszavonásig érvényes.
Felhívnánk figyelmét, hogy jelen üzletszabályzat a regisztrált felhasználók webáruházon keresztül leadott rendeléseire, ajánlataira vonatkozik!